sobota, 2 czerwca 2012

Kąpiel noworodka i niemowlaka z atpówką AZS

Najpierw kilka podstawowych zasad kąpieli dziecka z AZS:
1. Woda letnia ok 35 stopni 
2. Kąpiel musi być w miarę szybka  
3. Używaj emulsji do kąpieli  jakiegoś emilientu
4. Nie używaj myjki
5. Jeśli używasz jakiegoś produktu myjącego pamiętaj spłucz go dokładnie
6. Osusz skórę przez przykładanie ręcznika nie wycieraj nie pocieraj ręcznikiem o skórę maluszka
7. Odpowiednio nakładaj produkt nawilżający bądź natłuszczający nie dłużej niż 5 min od wyjęcia dziecka z wanienki i pamiętaj o umyciu rąk 
8. Zarówno twoje paznokcie jak i dziecka powinny być krótko obcięte 
Mojego maluszka od 13 dnia życia kąpałam Oilatum Emulsji natłuszczającej (niebieska butelka) {od 13 bo aż 12 dni leżeliśmy w szpitalu :( }. Od urodzenia pojawiały się u niego oznaki małego alergika w 3 dobie życia dostał kontaktówki był czerwony jak muchomorek z białymi okropnymi krostami (uczuliła go Lovela). W szpitalu był kąpany w Balneum, ja jednak za namową koleżanek miałam w domu zakupioną już butelkę Oilatum 500 ml. I rzeczywiście to był strzał w 10 małego nie musiałam już naoliwiać jedynie miejsca newralgiczne pod paszkami i za uszkami wymagały dodatkowego natłuszczania oliwką. Polecam to wszystkim początkującym mamom zero stresu można w pełni skupić się na dziecku.

Kąpiel noworodka u mnie wyglądała następująco do wanienki wlewałam 5 cm wody (uzywałam przegotowanej przez pierwszy miesiąc) i do tego pół nakrętki Oilatum u góry wanienki kładłam złożoną pieluszkę co miało być podpórką dla mojej ręki. Małego rozbierałam na pieluszce i owijałam nią golaska. Następnie z tą pieluszką lądował w wanience kiedy mały poczuł się pewniej zdejmowałam ją powolutku myjąc od szyjki do stópek bez żadnej myjki. Co drugi dzień myłam mu główkę do 2 mies nie trzeba używać szamponu.
Oczywiście przed kąpielą myłam mu oczka solą fizjologiczną i płatkami kosmetycznymi (sól taka zwykła uważam że jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto kupowanie tych soli specjalnych dla niemowląt). Sól przydawała mi się też do zakraplania noska bo mały urodził się na zimę i do centralnego miał strasznie wysuszoną śluzówkę.
Buzie za uszkami i szyjkę myłam mu chusteczką pampersa lub płatkiem kosmetycznym wypłukanym w wodzie z Oilatum .
Po wyjęciu dziecka z kąpieli miałam uszykowane dwa ręczniki (do tej pory tak robię). Pierwszym osuszałam małego dokładnie  - nie wolno pocierać ani wycierać dziecka należy przykładać ręcznik aby wchłoną wodę dlatego trzeba mieć delikatny i dobrze chłonący wilgoć ręcznik. Potem maż zabierał mokry ręcznik i układałam go na drugim suchym ręczniku dzięki temu dziecku było przyjemniej w końcu kto chciałby leżeć na mokrym. Później następował przegląd szyjki, paszek pupy wszystkich newralgicznych miejsc w razie potrzeby płatkiem delikatnie naoliwiałam miejsca z których schodziła skóra.

Mój maluch uwielbiał kąpiele dlatego szybko zaczęliśmy wlewać więcej wody do wanienki, a co za tym idzie więcej płynu.

Nasze przygody za atopówką zaczęły się od rumienia na buzi później przyszła ciemieniucha i wysuszona skóra na tułowiu a na końcu plam na rączkach. Jeśli chodzi o buzię i ciemieniuchę opiszę naszą walkę z tymi problemami w innym poście.
W 3 miesiącu zaczęłam stosować dodatkowe nawilżanie po kąpieli bo mały miał przesuszoną skórę na tułowiu. Zaczęłam używać Mleczna nawilżającego z HIPP (za 300 ml ok12 zł  w Superpham). Preparat dawał radę przez jakiś czas ale mały zaczął mieć coraz większe problemy ze skórą. Zmieniłam płyn do kąpieli na Oilatum Soft, ale oprócz zapachu nie zauważyłam różnic pomiędzy Oilatum a Oilatum Soft. Międzyczasie dermatolog przepisał maść cholesterolową do smarowania dwa razy dziennie (ja smarowałam małego 1 dziennie po kąpieli) zrezygnowałam więc z mleczka HIPP.
Nadal kąpałam małego codziennie i to był błąd. Maść się skończyła a mały miał coraz bardziej przesuszoną skórę. Po raz kolejny zmieniłam płyn tym razem na Emolium P nie zauważyłam jakiejś szczególnej poprawy.
Zdecydowaną poprawę natomiast zobaczyłam gdy zaczęłam małego kąpać co dwa dni.

W chwili obecnej mały jest kąpany nadal w Emolium P 15 ml na wanienkę co dwa dni. Wieczorem smaruję twarz Emolium P trójaktywnym, całe ciało Oliwką pielęgnacyjną z HIPP (pachnie obłędnie) a rano Mleczkiem nawilżającym z HIPP i w/w kremem.
Mam w planach zakup emulsji do ciała z Emolium bo ta oliwka a tylko zastępstwo z braku funduszy :( i zastanawiam się nad wypróbowaniem Balneum miałam próbki i byłam zadowolona z efektów i chociaż wydaje się drogi to w rezultacie bardzo mało się go zużywa bo na kąpiel wystarczy tylko 5ml.
Skóra małego nie jest już tak wysuszona jednak nie pozbyliśmy się plamek z rąk i z buzi, za to ciemieniuchy praktycznie nie ma :) a wierzcie mi była to dłuuuuga i wyczerpująca walka.

Koszt: 
Oilatum emulsja natłuszczająca (niebieska butelka) 500ml i Oilatum Soft emulsja -44zł 
zakładając że lejemy jedną nakrętka czyli 15 ml emulsja starcza na ok 30 kapieli Pierwsza butelka starczyła mi na 2,5 mies ale wtedy lałam po pół nakrętki
Emolium P emulsja do kąpieli 400 ml -30 zł
używamy 15 ml czyli ok 25 kąpieli
HIPP mleczko nawilżające  300 ml 12 zł bardzo wydajne ciękżo mi określić na ile starcza bo mieliśmy przerwę w jego stosowaniu ale naprawdę nie dużo trzeba go nakładać aby nasmarować całe maleństwo
HIPP oliwka pielęgnacyjana 200 ml 10 zł świetna nie tylko dla maluszka :)
Emolimu P Krem Trójaktywny 50 ml 20 zł (postaram się szybko zrobić post na jego temat)
Większość produktów zamawiam na allegro w zbiorowych zamówieniach (oprócz hipp) dlatego należy doliczyć koszty przesyłki ale i tak się opłaca zamówić przez internet.

Natomiast produkty HIPP i inne rzeczy dla malucha typu pieluchy itd. kupuje w promocjach można je wychaczyć dzięki stronom takim jak www.promobaby.pl.

Jeśli ktoś to wogóle przeczyta i będzie chciał abym poruszyła jakiś konkretny problem i nasz perypetie to śmiało proszę o wiadomość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz