wtorek, 26 czerwca 2012

Pieluchy, chusteczki - Pampers, Huggies, Dada

Pieluchy jednorazowe to coś bez czego ja przynajmniej nie wyobrażam sobie macierzyństwa. O ile chusteczki do pielęgnacji można by pominąć o tyle pieluchy to błogosławieństwo. Wiem co mówię w wieku 14 lat urodziła mi się siostra teraz ma 15 i papmpresy to był luksus moja mama zakładała je tylko na wyjścia i na noc. Kiedy zostawała z mną niestety musiałam używać tetrowych brrrrrrr ....

Jeśli chodzi o pieluchy wiedziałam, że Rafał urodzi się duży więc kupiłam od razu Pampers New baby 2 3-6 kg mini (dobra cena na ten rozmiar to ok 55 gr za szt. w giga pakach w real albo w carrefour). W drugim tygodniu życia zaczęłam używać pieluch zwanych popularnie biedronkami czyli Dada Premium (rozmiar maxi 4 cenowo 45gr za szt).
W sumie pampersy w pełni Rafał zaczął wykorzystywać przy przesypianiu całych nocy. Jednak należy pamiętać, że środki które służą do wchłaniania wilgoci i zapachów mogą uczulać. Znam przynajmniej jedno dziecko z uczuleniem na Pampersy.
Wracając do pieluch Dada są one bardzo podobne to Pampersów pod względem rozmiarów, kształtów, rozciągliwych pasków bocznych nawet podobne są w dotyku.
Raz zdarzyło się, że mój mąż położył małego spać w Dadzie i nie było żadnego zaczerwienienia.
Międzyczasie miałam okazję przetestować jeszcze Huggies Premium, w giga paku wychodziły taniej niż Dady, niestety są dużo gorsze od pieluch z biedronki dziwne w dotyku. Wkład kończy się bardzo ostro i kiedy pielucha jest pełna, maluchowi koniec wkładu odbija się na plecach. Wykonanie też pozostawia wiele do życzenia raz przy zakładaniu pieluszki urwał mi się pasek boczny. Pielucha już po 2h nadaje się do wymiany czasem wcześniej i jest nieprzyjemnie mora w środku co nie zdarza się w pampersach a i w dadach rzadko.

Generalnie polecam używanie dwóch rodzajów pieluch Pampersów Activbaby (w rozm. maxi 4 to koszt ok. 63 gr za szt w giga paku w realu) i Dada Premium z Biedronki (45 gr za szt).
Czasem dzieciaczek który jest bardzo wrażliwy na wilgoć dobrze reaguje na te "lepsze" pampresy Premium Care. Ja ich nie używałam, ale kumpela miała też malucha z skórą atopową i tendencją do czerwonej pupci i dawały one radę.

Pampersy używam na wyjścia i na noc, a Dada na dzień. Szczególnie dobrze wychodziło się na tym zestawie do 3 miesiąca kiedy zużywało się średnio 10-12 pieluch dziennie.

Dobra rada kiedy masz noworodka, który tak jak mój najlepiej czuje się w beciku i przy przewijaniu płacze (czuje się niepewnie) miej uszykowane rozprostowane pieluchy gotowe do użycia. Ważne jest to szczególnie w nocy kiedy w półmroku musisz zmienić pieluchę, a maleństwa uwielbiają zrobić kleksa nawet na trzech pieluszkach pod rząd. Mój rekord 2 tygodniowy Rafał w nocy przy jednym przewijaniu 5 pampersów, co nogi w górę to kleks, oczywiście tylko na świeżą pieluszkę :).

Jeśli chodzi o chusteczki to przetestowałam tylko pampersy baby fresh, pampers sensitive, pampers naturlly wszystkie sprawdzały się świetnie i huggies  newborn i tu niespodzianka uczulenie po dwóch wytarciach tymi chusteczkami pupa niewiarygodnie czerwona. Wróciłam do pampersów, z tym że puki był stan zapalny myłam małego wodą z dodatkiem Oilatum. Więcej eksperymentów chusteczkowych zaniechałam, tym bardziej, że w sklepach w/w można kupić 6 paczek chusteczek w cenie 27/26 zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz